3. 5. 2016 HN

Rozhovor s Ing. Petrem Speychalem v HN

V pátečních Hospodářských novinách a posléze i na serveru ihned.cz vyšel rozhovor s Ing. Petrem Speychalem, předsedou představenstva Sportovního holdingu Praha. Ten si můžete přečíst i na oficiálním sparťanském webu.

Jak hodnotíte z organizačního hlediska právě proběhlou sezonu hokejové Sparty?
Celkově hodnotíme sezónu velmi pozitivně. Na začátku to bylo organizačně složitější, protože jsme si zvykali na novou halu. Ještě předtím jsme měli hodně práce s tím, abychom O2 arénu oblékli do sparťanského kabátu a také jsme hodně energie vynaložili na komunikaci s fanoušky, aby pochopili důvody změny a přijali novou domácí halu. Začátek sezony byl tedy hodně hektický, ale myslím, že jsme to zvládli dobře, adaptovali jsme se na nové prostředí a fanoušci, i když se to samozřejmě nedá říct úplně o všech, se do O2 arény naučili chodit.
Co se týká byznysu, dlouhodobě nás trápí, že nemáme generálního partnera. Takže spokojen být nemohu. Ale když tento fakt pominu, tak mohu být jen pozitivní. Dlouhodobí partneři si spolupráci pochvalují a chtějí v ní pokračovat. Navíc si pochvalují komfort ve VIP prostorech, který je ve srovnání s Tipsport arenou na úplně jiné úrovni. A co hodnotí zejména lépe, je forma i vyšší kvalita reklamní prezentace. K jejich spokojenosti samozřejmě přispěla hra týmu a výsledky, což je ve sportu vždy klíčové. To se samozřejmě promítá i do prodeje vstupenek a návštěvnosti na zápasech. Už v základní části jsme měli vyšší návštěvnost než v loňském roce. A ke konci play off bychom se nezlobili, kdyby měla O2 aréna ještě o několik tisícovek míst navíc. Zájem o finále byl obrovský. V další sezoně budeme usilovat o to, aby se běžný stabilní ticketing zvýšil.

Jednou ze zásadních věcí tedy bylo přestěhování do O2 arény. Je asi zřejmé, že Sparta bude v O2 aréně dál pokračovat...
To bylo jasné už od začátku, se společností Bestsport jsme uzavřeli dlouhodobé partnerství. Nebylo to tedy tak, že si to na rok vyzkoušíme a uvidí se, co dál. Sice nás těší, že stěhování proběhlo tak, jak proběhlo, ale i tak musíme stále pracovat na tom, abychom na Spartu v O2 aréně přilákali další nové fanoušky i diváky. O2 aréna nám dává příležitosti, abychom se jako klub dále rozvíjeli, ale rozhodně nechceme usnout na vavřínech.

Můžete řádově upřesnit rozpočet (nákladově) letošní sezony? Znamená úspěch klubu nové sponzoringové kontrakty do dalších let?
Rozpočet celé hokejové Sparty se pohybuje řádově kolem 150 milionů korun. Kromě sportovní části A týmu a hokejové mládeže, je to provoz Tipsport areny (energie, nájmy, údržba a opravy a další provozní výdaje). Úspěch klubu neznamená automaticky nové sponzoringové smlouvy, i když by bylo příjemné, kdyby to takto fungovalo. Ale pozitivní efekt to rozhodně má. I když jsme chtěli získat Masarykův pohár, i druhé místo s odstupem času bereme jako úspěch a cítíme, že i partneři a většina fanoušků to vnímá stejně. Je to dobrá příležitost pro obchodní oddělení Sportovního holdingu Praha, aby přivedlo do klubu nové partnery, kteří pomohou k jeho dalšímu rozvoji. Produkt, který nabízíte potenciálnímu partnerovi, má díky úspěšné sezoně mnohem větší atraktivitu.

Živě se spekuluje o tom, že Sparta a možná celý SHP by mohly změnit majitele. Že se chcete aktiv v této oblasti zbavit. Že zájemcem je mimo jiné skupina PPF. Můžete toto popsat, případně uvést na pravou míru?
Doporučuji se zeptat hlavně těch, co takto spekulují. Např. takzvaných investigativců pana Hrubeše z MF DNES nebo pana Junka z Lidových novin, ti ví o mě i to, co já sám ne a žijí za mě příběhy, které neexistují.

Odbočme od hokeje. Jak hodnotíte zatím sezonu ČEZ Basketball Nymburk? Jaké novinky/změny čekají tento klub v příští sezoně?
Vzhledem k razantnímu snížení rozpočtu před touto sezonou jsme spokojeni. Povedlo se vybojovat poprvé play off VTB ligy, což je špičková evropská liga. Ve FIBA Europe Cupu se dalo určitě postoupit dále, ale vzhledem k mnoha zraněním v postupové fázi se to nakonec nepodařilo. Nyní má před sebou ČEZ Basketball Nymburk ještě jeden důležitý úkol, vyhrát domácí Kooperativu NBL. Jen tak si zajistí v příštím ročníku účast v Basketball Champions League, což je nově vzniklá soutěž, která má za cíl restrukturalizovat basketbalové soutěže po vzoru fotbalové Champions League.

Co další aktivity SHP, připravují se nějaké nové akce nebo se budete soustředit na zdokonalování těch stávajících?
Dalo by se vlastně říct, že chystáme novou akci na přelomu září a října. EVLS Prague Pro, třetí největší profesionální kulturistická soutěž na světě, se nám totiž rozrostla a změnila na event s názvem EVLS Prague Showdown. V rámci něho proběhne pátý ročník EVLS Prague Pro a Fitness EXPO, veletrh sportovního vybavení převážně z oblasti fitness a doplňků výživy. Na to jsou už fanoušci zvyklí z minulých let. Letos k tomu ale přibyde díky úzké spolupráci s mezinárodní bodybuildingovou federací naše vlastní amatérská soutěž, na které budou závodníci možnost získat vstupenku mezi profesionály, což je pro ně velké lákadlo a pro nás zase důkaz, že ve světě neustále roste prestiž značky EVLS. A ještě přidáme mezinárodní profesionální a otevřenou amatérskou soutěž v benchpressu. Návštěvnost nám roste každým rokem, přijíždí stále více fanoušků ze zahraničí, tak věříme, že díky těmto novinkám přilákáme ještě víc návštěvníků.
V marketingovém portfoliu Sportovního holdingu Praha máme ještě Letiště Praha Letňany a tam přesně platí, že se soustředíme na to, co jsme deklarovali při vzniku SHP. Využívat synergie všech klubů i společnosti k efektivitě. Nabízíme letiště i pro využití kulturně společenských akcí jako např. Den Policie nebo koncertů a festivalů (Majáles, AC/DC) nebo i jiných sportovních akcí jako např. běžecké maratóny. Letiště jako takové se za poslední dva roky stalo po ruzyňském letišti druhým nejvytíženějším v ČR pro malé a střední letectví a přizpůsobujeme tomu i jeho rozvoj a investice.

AKTUÁLNĚ NA HCSPARTA.CZ

Posezonní autogramiáda s hráči Sparty

Řepík: Chtěli jsme finále, ale cíl jsme nesplnili

Krejčík: Vždycky nám chyběl kousek

SPA - TRI 2:3p - Bronzová sezona skončila