24. 4. 2021 Marek Táborský

Fanoušci se mají v další sezoně na co těšit

Největší přání? Zažít příští sezonu již s fanoušky na tribunách. "Pokud se bude epidemiologická situace vyvíjet pozitivně, mají se naši příznivci rozhodně na co těšit," slibuje marketingový ředitel Sparty Jakub Hospůdka.

Můžete prozradit nějaké novinky, na které se mohou fanoušci těšit v příští sezoně?
Chystáme jedno velké překvapení. Měli jsme ho připravené už na uplynulou sezonu, ale nechali jsme si jej až před plnou O2 arenu. Spoustu rozpracovaných novinek jsme vlivem pandemie bohužel museli stopnout, rozhodně o ně ale fanoušci nepřijdou. Mohu prozradit, že pokud se bude epidemiologická situace vyvíjet pozitivně, dočkáme se ještě letos například rozšíření sparťanského Klubu legend. Všichni věříme, že co nejvíce plynule navážeme na základní část sezony 2019/2020, kdy se v hledišti O2 areny bavilo v průměru více než 10 tisíc diváků na zápas. Fanoušky chceme opět bavit nejen hokejem.

A že ho bude hodně!
Ano, bude! Doufáme, že už nic nezabrání znovu vybojované účasti v hokejové Lize mistrů. Platí také pozvánka na další ročník prestižního Spenglerova poháru, hrát by se mělo také utkání Winter Hockey Games pod širým nebem ve Špindlerově mlýně. O žádný zážitek, na který jsme se všichni těšili, doufám, nepřijdeme!

Je O2 arena připravena na návrat fanoušků?
Rozhodně, připravena totiž byla už na začátku uplynulé sezony. Existuje několik plánů, jak vymezit sektory tak, abychom dostáli nejpřísnějších možných požadavků, včetně vlastních vstupů, občerstvení, hygienického zázemí. Připravujeme se ale hlavně na nejpozitivnější scénář, a to ten, že nás bude moct hnát za výhrami plná arena. Pokud by to možné nebylo, přednostní právo budou mít naši permanentkáři a partneři, tedy ti, kteří nám výrazně pomohli překlenout ekonomicky složité období.

Permanentkáři tedy budou mít opět přednostní právo na návštěvu zápasů?
Ano. Kdo jiný by to měl být, než právě oni?

Permanentkáři ve velkých počtech využívají atraktivních kompenzačních balíčků. Můžeme prozradit aktuální čísla?
Do kompenzačního programu se zapojila už více než třetina našich permanentkářů. Sedmdesát procent z těchto fanoušků si vybralo svůj kompenzační balíček, což je úžasné číslo, které předčilo naše očekávání. Zbytek se rozhodl k převodu svých permanentek na další sezonu. Opět všem musíme poděkovat a smeknout před nimi.

Vraťme se zpět v čase. Jaké jste zažívali pocity po vydařené základní části 2019/2020 a náhlé stopce v březnu 2020?
Nastalo totální vypnutí hokeje. Najednou chyběl přirozený kontakt s fanoušky. Pro celý náš marketingový a PR tým nastala úplně nová výzva. Něco, na co nebyl nikdo z nás připravený. Rychle jsme se ale dokázali adaptovat. Jsme klub, který se nechtěl smířit s tím, že sezonu bez fanoušků prostě nějak odjede. Naopak jsme se rozhodli přizpůsobit, přeorientovat se výhradně na digitální způsob komunikace a za každou cenu udržet co nejužší interaktivní kontakt s fanoušky.

Místo na tribunách jsme se potkávali přes monitor.
Částečně to tak je. Ve chvíli, kdy nebylo možné téměř nic, jsme přišli s interaktivním pořadem Sparta On Air. Fanoušci se mohli všech hokejistů vyptávat na vše, co je zajímá, prostřednictvím Instagramu. Věřím, že v depresivních chvílích jsme je potěšili také Sparťanskou tramvají, která tou dobou začala jezdit pražskými ulicemi a na jedno utkání ji využili přímo hráči a trenéři Sparty, kteří s ní dojeli až k O2 areně.

I přes epidemiologickou situaci se podařilo zrealizovat pokračování tradičních projektů Sparťanská krev a Sparta vzdává hold. Jak je s odstupem času hodnotíte?
Tyto projekty vlily našemu týmu energii do žil. Nechci se opakovat, ale nikdo z nás nečekal, že budou oba projekty tak úspěšné. Odběry sparťanské krve letos nemohly probíhat ve sparťanském zázemí, ale pouze v nemocnicích. I přesto uplynulý ročník mohl dohnat ten předešlý – rekordní. Fanoušci navíc ve velkém darovali také potřebnou rekonvalescentní krevní plazmu.

A Sparta vzdává hold?
Rekord. To slovo mluví myslím za vše. Kdo by čekal, že bez areny plné fanoušků se podaří vybrat dosud nejvyšší částka 564.738 korun. Výrazně tomu pomohla aukce dresů, kterými jsme tento rok vzdali hold našim fanouškům, kteří nás stále podporovali. Myslím, že bílé dresy se sparťanskou děkovačkou byly jedny z nejpovedenějších, které se za dvanáct let projektu vyrobily. A co je nejdůležitější, vybraná částka významně napomohla dvěma domácím hospicům. Myslím, že navzdory absenci fanoušků v hale na tuto sezonu nikdo nezapomene. Specifik totiž bylo opravdu hodně.


Která další máte na mysli?
Nikdy asi nezapomenu na speciální „open air“ tréninky v Dobříši, které jsme fanouškům dennodenně přenášeli na sociálních sítích. To samé mohu říci o vytváření co nejlepšího prostředí hráčům v O2 areně. S fanoušky jsme během sezony nahrávali jejich fandění ve studiu. Připravovali jsme celostadionová chorea nebo za jediný den zaplnili maketami Mastercard sektor v O2 areně. Největší výzva byl ale projekt Sparťanské armády a seriálu Sparta Backstage.

V jakém ohledu?
Šlo o speciální aktivační kampaň, kterou jsme fanouškům, kteří nemohli být přítomní v aréně, poodkryli zákulisí ve stěžejní fázi sezony – play off. Hokejisty, trenéry i realizační tým poznali z úplně jiné perspektivy. Zároveň bylo naším úkolem nenarušit přirozenou chemii a atmosféru v týmu. I proto byl přítomen v kabině pouze kameraman, na kterého jsou hráči i trenéři zvyklí už několik let. Po sezoně jsme se shodli, že vše fungovalo dle předchozí domluvy. Z nadšených reakcí i počtu přihlášených fanoušků jsme si vyhodnotili, že tento, na české hokejové i sportovní poměry ojedinělý projekt, měl rozhodně smysl.

Budou podobné projekty pokračovat i v následující sezoně?
Upínáme se především k tomu, že s fanoušky již budeme v přímém kontaktu v O2 areně. Nadále budeme klást velký důraz nejen na tradiční projekty Sparta vzdává hold, Sparťanskou krev, rozvíjení Klubu legend i pomoci v rámci Nadačního fondu HC Sparta Praha. Ten skvěle fungoval i během pandemie, kdy nadále pomáhal dětem v onkologickém oddělení FN Motol, ale také v dětských domovech. Počítáme i s pokračováním lifestylového Sparta Magazinu, který nám pomohl ve propojit značku Sparty se známými sparťanskými fanoušky, například Liborem Boučkem či Jakubem Štáfkem. Je třeba poděkovat našim partnerům. Nejen, že v této době stále podporovali náš klub, ale nad rámec spolupráce pomáhali rozvíjet i různé projekty, které by bez jejich pomoci rozhodně nebyly tak úspěšné.

Od uplynulé sezony spadá fanshop přímo pod vlastnictví klubu. Znamená to, že fanoušci nákupem suvenýrů přímo podporují Spartu?
Je to tak. Převod fanshopu pod vlastní správu byla pro celý marketingový a PR tým velká výzva. Inspiraci hledáme v největších sportovních velkoklubech. Do prodeje šlo už několik speciálních kolekcí, obrovský úspěch měla Sparťanská armáda, kterou jsme začali prodávat před play off. Plánujeme další rozšiřování sortimentu.

Vedle medailí a poháru za sportovní výkon jsme byli úspěšní i v doprovodných akcích. Co se letos podařilo vyhrát?
Nejdůležitější je pro nás výborná zpětná vazba od fanoušků. Samozřejmě nás ale také moc těší dvě vítězství v anketě Ledová klapka za nejlepší extraligová videa, kde jsme opanovali dvě nejdůležitější kategorie. Ukázalo se, že s nejlepšími se měříme i mimo hokejové mantinely. Důkazem je prestižní ocenění v soutěži EFFIE, kde jsme v konkurenci velkých globálních značek uspěli s aktivační kampaní #NEZASTAVÍŠ.

AKTUÁLNĚ NA HCSPARTA.CZ

Do dalších tří sezon se Sobotkou

​Bez vize a tvrdé práce je úspěch jen náhoda

Mikliš: Ve Spartě se chci prosadit natrvalo

​Doležal: Návrat do Sparty? Velká satisfakce